Saturday, February 28, 2009

Tengok IC dan Driving License......

Thats the first statement from the police officer after our car was stop by them in front of Guardian Jalan Tun Perak.. I was surprised and calmly gave my IC and driving license. Then he asked, "Awak tau kenapa kami tahan awak" in straight monotone.. I answered "Saya pun tak tahu encik. Rasa saya tak buat salah apa pun". Then the police officer said "Tadi kat lampu tadi awak tak perasan?". "lampu?" (dalam hati). ThenI remembered that we passed one traffic light at Jalan Munsyi Abdullah (near Bank Muamalat head office) and I pretty sure (YT pun) that the light is till green when we passed it. I answered again "Tak perasan encik. Saya rasa lampu tu masih hijau masa kami lalu". The police again said "Tak perasan?".I just smile to the police officer...

He then wrote down my details and asked his junior (I think) to passed back my IC and driving license without said a word and no summon issue. Alhamdulillah. maybe dia pun tak sure kot tadi..hehehehe

In my mind I said (takde kerja ke abg polis ni. duduk tepi simpang gelap tgk kete langgar traffic light tengah2 malam buta yang jalan clear sampai org boleh tido atas jalan tu tanpa dilanggar). Its 2 am in the morningla...

All the way home me and YT tak habis2 mengumpat pasal polis tu...hehehehe

5 comments:

  1. la...nasib baik tak kena saman....polis tu taste kat uols...especially PY hehe

    ReplyDelete
  2. Itu P.I nyer version.. kalo nak dengar citer sebenar... kenape dia tak kena saman, tanya la i.. heh.heh..

    ReplyDelete
  3. Abg Polis yg duduk dalam gelap pukul 2 pagi adalah abg polis yg gersang....

    ReplyDelete
  4. Of coz....aku rs post ni x mesti dh ditwistkn...ntah2 P.I ngn P.Y dh kasi xtra service hahaha ;-P

    ReplyDelete